اخبار گوشی ها

یکی از مبتدیانه‌ترین ترفندهایی که در محیط ویندوز وجود دارد عکس‌برداری از کل صفحه نمایش است. شما با فشردن کلید Print Screen بر روی کیبورد و انجام عمل Paste در یک نرم‌افزار ویرایش تصاویر نظیر Paint ویندوز، می‌توانید از کل صفحه نمایش عکس بگیرید. اما فرض کنید قصد دارید به جای عکس‌برداری از کل صفحه، از تنها یک پنجره باز در محیط ویندوز عکس‌برداری کنید. بسیاری از کاربران برای این کار دست به دامن نرم‌افزارهای جانبی می‌شوند، یا با استفاده کلید Print Screen از کل صفحه نمایش عکس می‌گیرند، و سپس تصویر را در نرم‌افزارهای ویرایش عکس، Crop می‌کنند تا تنها تصویری از پنجره مورد نظر داشته باشند. اما در محیط ویندوز، کلید ترکیبی برای عکس‌برداری از پنجره جاری نیز در نظر گرفته شده که حتی بسیاری از کاربران حرفه‌ای نیز از آن بی‌خبرند. در این ترفند به معرفی این کلید ترکیبی کاربردی می‌پردازیم.

بدین منظور:
کافی است کلیدهای Alt+Print Screen را از روی کیبورد همزمان فشار دهید (در برخی کیبوردها دکمه Print Screen به صورت PrtScr مشخص شده است).
سپس (ترفندستان) برنامه‌ای نظیر Paint ویندوز و یا Adobe Photoshop و یا حتی Microsoft Word را باز کنید و تصویر ذخیره شده را با انتخاب گزینه Paste یا فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+V، در محیط برنامه Paste نمایید.
خواهید دید که به جای تصویری از کل صفحه نمایش، تنها تصویر پنجره‌ای که باز بوده است ذخیره شده است.

این ترفند بر روی کلیه نسخه‌های ویندوز قابل انجام است.

پیش نمایش

طلاعات دانلود

امتیاز کاربران:
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
پسورد تمامی فایل ها در صورت نیاز www.fardamobile.com می باشد
لطفا کمی صبر کنید ...

دیدگاه کاربران