اخبار گوشی ها

با توجه به افزایش موارد استفاده از لپ تاپ در دنیا و رقابت شدید بین تولید کنندگان، مصرف کنندگان نوت بوک نیاز به دانستن اطلاعات مناسب قبل و بعد از خرید را ضروری می بینند، چرا که تنوع زیاد این محصولات باعث افزایش قدرت انتخاب شده و بعضا در خرید لپ تاپ مشتری دچار سردرگمی خواهد شد. البته فراگیر شدن خرید لپ تاپ هم اتفاق بدی نیست، به شرطی که برای یک خرید خوب چند نکته را به یاد داشته باشیم..

مهم ترین وجه تمایز لپ تاپ با کامپیوتر های خانگی قابل حمل بودن آن است. یعنی شما دائم می توانید در محل کار، خانه، دانشگاه، سفر و… لپ تاپ را همراه تان داشته باشید.

پس، از همین اول کار وزن لپ تاپ را یکی از مهم ترین معیارهایتان قرار دهید. طوری نشود که بعد از این همه هزینه کردن لپ تاپ تان به خاطر وزن سنگین اش، فقط گوشه خانه جا خوش کند. وزن نوت بوک های موجود در بازار حدود دو کیلوگرم است و بسته به مدل و سایز مانیتور کم و زیاد دارد. این را هم بدانید لپ تاپ های با مانیتور بزرگ، در کنار وزن بیشتر قیمت کمتری هم دارند و معمولاً شارژ باتری زیادی مصرف می کنند.

قبل از خرید حتما بدانید با آن می خواهید چه کارهایی انجام دهید؟ دنبال بازی هستید، با برنامه های مهندسی و طراحی سر و کار دارید یا صرفاً از آفیس و اینترنت و برنامه های معمولی استفاده می کنید. مثلاً اگر دنبال بازی کردن و استفاده از برنامه های گرافیکی هستید، باید دنبال لپ تاپی باشید که کارت گرافیک و رم قوی به اضافه یک صفحه نمایش عریض، با کیفیت بالاداشته باشد.

لپ تاپ ها معمولاً قابلیت ارتقا یافتن ندارند. مگر در مواردی مثل رم و هارد، قطعاتی مثل کارت گرافیک و cpu تا پایان عمر لپ تاپ مهمان شما هستند، پس، از همین اول کار سیستمی بخرید که حداقل تا دو سه سال مشکلی نداشته باشید.

مهم ترین فاکتور در خرید لپ تاپ ریزپردازنده آن است.چون تاثیر مستقیم روی کارایی و سرعت دستگاه شما دارد. رم هم یک حافظه موقت در کامپیوتر است که هر چقدر ظرفیت آن بالاتر باشد، پردازش با سرعت بالاتری انجام می شود. در دنیای رم ها دوران DDR2 ها تمام شده و عصر DDR3 ها آغاز شده، پس هنگام خرید به این مورد توجه کنید تا از بازار روز عقب نیفتید. ظرفیت هارددیسک، عمر باتری، مودم و بلوتوث هم سایر مواردی هستند که باید به آنها توجه کنید.

اگر برای خرید لپ تاپ به فروشگاه های معتبر بروید لیستی از محصولات شرکت های مختلف به شما می دهند که قیمت ها و مشخصات قطعات در آن نوشته شده. لیست ها را بگیرید و با خونسردی تمام قیمت ها را مقایسه کنید. حتی می توانید از سایت های اینترنتی هم برای این کار استفاده کنید. الان سایت هایی وجود دارد که دستگاه های مختلف را به طور جزیی برای شما مقایسه می کنند، قیمت های دقیق و به روز می دهند و در نهایت کالارا با پیک برای شما می فرستند. اگر خیلی حساسیتی روی شکل ظاهری لپ تاپ ندارید و نمی خواهید رنگ آن را با رنگ ماشین تان سِت کنید. خرید از طریق سایت ها هم گزینه بدی نیست.

هنگام خرید روی انتخاب برند زیاد حساسیت به خرج ندهید، بیشتر دنبال گارانتی معتبر باشید. در مورد لپ تاپ، گارانتی اهمیت ویژه ای دارد. این را بعد ها متوجه می شوید؛ وقتی دست به دامن هرکسی می شوید از پس تعمیر دستگاه تان برنمی آید.حتماً از فروشنده بپرسید قطعات اصلی تا چه مدتی گارانتی و خدمات پس از فروش دارند، قطعاتی مثل صفحه نمایش، مادر بُرد، باتری و آداپتور و……

اصطلاحات و نام مدل ها فراوانند. شما فقط نباید با شنیدن نام مدل ها از قیمت ها و معیار های اصلی غافل شوید. به هیچ وجه اسیر تبلیغات دهان پُرکن نشوید.بعضی کلمات هم خیلی کاربرد مهمی هم ندارند اما ممکن است شما را سردرگم کند. مثلاً همین Inspiron و Latitude. موضوع خیلی ساده است. گروه Inspiron برای کاربران خانگی و علاقه مندان موسیقی و مولتی مدیا ساخته می شود؛ افرادی که نیاز به پردازنده های جدید و کارت های گرافیکی قوی دارند. گروه Latitude هم برای کاربران اداری و کسانی که در شرایط سخت مانند محیط کارخانه فعالیت می کنند مناسب است. اگر کسی را که تجربه خرید داشته با خودتان به بازار ببرید قطعاً ضرر نمی کنید. – به نقل از –  قلم انلاین – مشرق –

پیش نمایش

طلاعات دانلود

امتیاز کاربران:
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
پسورد تمامی فایل ها در صورت نیاز www.fardamobile.com می باشد
لطفا کمی صبر کنید ...

دیدگاه کاربران

  1. حسین گفت:

    سلام دوستان
    مشاوره و کمک برای خرید لپ تاپ
    ۳ تا لپ تاپ می خام معرفی کنید با این رنج قیمت
    ۱-زیر ۱ تومان
    ۲-زیر ۹۰۰ تومان
    ۳-زیر ۸۰۰ تومان
    نکته ی مهم : نمیخام سیستم عامل روش باشه تا پول سیستم عامل بره رو قطعه
    — ستاره دار ها برام مهم ترند
    – و اگه بخام خیلی خلاصه بگم که لپ تاپ رو برای برنامه نویسی سطح متوسط – گرافیک (در حد ۳d max) –
    وایرلس توپ و در دنبالش اینترنت خوب

    خب شرایط من :
    *۱- صفحه مانیتور زیر ۱۵ اینچ
    ۲-وزن زیاد سنگین نباشه(شاید بیش از ۳ کیلو فکر خوبی نباشه)
    ۳-باتریش حداقل ۳ ساعت شارژ نگه داره
    **۴-cpu کلا نمی دونم چه جوریش بدردم میخوره ولی اینتل باشه
    **۵-رم ۴ گیگ باشه
    ۶- هارد ۱۲۰ گیگش هم کار ما رو راه میندازه (پس چه بهتر که قیمتش بره رو قطعات ۲ یا ۳ ستاره دار)
    ۷-ارتباطات: الف) حداقل ۲ ورودی usb ورودی hdmi و همچنین نسل سوم usb3)) ب) یه بلوتوث خوب داشته باشه ج) اینترنت وایرلسش توپ باشه د) و dvd رایتر خوب برا پخش مالتی مدیا و غیره و زالک
    **۸-کم داغ کنه (یا مثلا چون چند تا فن داره زیاد گرم نمیشه)
    *۹-عصاره ی خر کاری در وجودش باشه و خوب عمر کنه – استحکام : به ضربه زیاد حساس نباشه
    – بقیه ی امکانات هم دیگه در سط متوسط
    —–نکته پایانی : زیاد تو اینترنت گشتم ولی بیشتر گیج شدم -گفتم: لنوو بگیرم گفتن گرافیکش ضعیفه –گفتم: اچ پی بگیرم گفتن بدنش به ضربه حساسه و ۲-۳ سال که عمر کرد اگه قطعه بسوزونه چون داخل ایران بی صحابه قطعه ی درست و حسابی پیدا نمیشه –ایسوز هم گفتن زیاد داغ میکنه(نمونش لپ تاپ داداشم)-و ایسر هم گفتن سطح متوسطه.
    ولی کلا چون تو ایران لپ تاپ ها بی صحابن پیدا کردن لپ تاپ خوب یه مصیبته!!!