اخبار گوشی ها

خبرگزاری Bloomberg با انتشار گزارشی توضیح داد، مدل جدید گوشی هوشمند اپل موسوم به iPhone 5 که قرار است ظرف یک ماه آینده معرفی شود، با هزینه‌ای بالغ بر ۲۷۰ دلار تولید شده است. مشاهده ی ادامه ی خبر در ادامه ی مطلب می باشد .

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، این خبرگزاری در اقدامی عجیب پیش از آنکه گوشی هوشمند iPhone 5 از سوی اپل معرفی شود، هزینه قطعات به کار رفته در آن را برآورد کرد. به گفته خبرگزاری Boomberg، در مدل جدید گوشی هوشنمد اپل از پردازنده دوهسته‌ای A5، ۵۱۲ مگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است که کارشناسان مجموع هزینه قطعات یاد شده و دیگر بخش‌های این گوشی را ۲۷۰ دلار برآورد کرده‌اند.

اگر پیش‌بینی‌های کارشناسان درست باشد، سود اپل از فروش هر دستگاه iPhone 5 نسبت به مدل قبلی این محصول با رشد ۵۶٫۴ درصدی به ۶۲۰ دلار می‌رسد. البته در این برآورد تمام هزینه‌های این گوشی هوشمند در نظر گرفته نشده است. این سود بسته به اهداف اپل در جریان تولید این محصول می‌تواند تغییر کند و اگر اپل برای آن رم، حافظه داخلی و … بیشتری در نظر بگیرد، آن را با قیمت متفاوتی تولید و عرضه خواهد کرد.

لازم به ذکر است که اپل هر دستگاه گوشی هوشمند iPhone 4 را با هزینه‌ ۱۸۷٫۵۱ دلاری تولید کرد. پیش‌بینی می‌شود شرکت اپل در تاریخ ۲۳ سپتامبر گوشی هوشمند iPhone 5 را به صورت رسمی معرفی کند.

منبع : GSM

پیش نمایش

طلاعات دانلود

امتیاز کاربران:
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (1 امتیاز ثبت شده: 200 out of 5)
پسورد تمامی فایل ها در صورت نیاز www.fardamobile.com می باشد
لطفا کمی صبر کنید ...

دیدگاه کاربران

  1. mehran گفت:

    gheymate pish foorooosh shodash to california yeko nohsad bood .age yeki mikhayn too amazon .com pish fooroosh konid . raasi ipade mini yam pish fooroosh mishe

  2. mehran گفت:

    raasi oon filmi yam ke darbarash bood alaki bood . taaze pardaazandash 2 hate ie nist 6 haste ie mibaashad . az 28 shahrivar too allaedin peydaash mishe

  3. رضا خدیر گفت:

    سلام , من سه ماه پیش ۴اس خریدم بعد امروز یه ۵ خریدم قراره تستش کنم بعد بهتون میگم واسه من یه ۶ تومنی آب خورد البته فولشو خریدما , رضا از (تهران) (تهران)

  4. رضا خدیر گفت:

    ??????????????????? مگه اومده

  5. sepehr گفت:

    فردا میاد

  6. sepehr گفت:

    ۱۴ روز دیگه میاد به همتون قول میدم توی bbc گفت اگه ندیدیند

  7. علی گفت:

    همه چیزش خوبه ، هم طراحی هم قیمتش

  8. لیلا گفت:

    سلام
    بلاخره ۵ امده یا داره میاد؟؟؟؟؟؟
    ۱ سوال بعد از ۵و اس ۴ کلا بعد از خانواده اپل شما چه گوشی رو پیشنهاد میکنید؟
    لطفا جواب بدین ممنون.

  9. gooz گفت:

    آیفون ۵ خصوصیات عجیبی داره یه گیره پشتش هست بازش کنی تبلت میشه صفحه کلید لیزری داره دوربیناش ۳d هستن.

  10. mami گفت:

    بابا چینیش اومده خیلی هم خوبه

  11. HSM گفت:

    چقدر مرفه بی درد زیاد شده …

  12. rasoul گفت:

    سلام
    بله اومده ولی هنوز به ایران صادر نشده.
    دوستان خودتونو نگران نکنید آیفون۵اگه به ایران صادر شه فوقش قیمتش به۲۵۰۰تومان میرسه.
    بدون استثنا معلومه که الان آیفون بهترین جنس ازگوشی های دنیاست بعد اونم سامسونگ رتبه ۲ رو داره.

  13. سارا گفت:

    لطفا هر کی از ایران خرید خبر بده

  14. رها گفت:

    توی خود سایت اپل قیمت ۱۶ گیگش۱۹۹ دلار بود وقتی برسه ایران باتوجه به هزینه گمرک و قیمت دلار و سودی هم که روش میگیرن کم کم باید ۱۷۰۰ تومن بشه

  15. عارف گفت:

    شرکت آیفون خودش گفت که این فیلم ساخته شده فقط مشابه به ایفون ۵ بوده وگرنه کیبورد مجازی نداره دلمونو خوش نکنیم

  16. m.m گفت:

    سلام من یه اپل۴اس-۶۴ ۲ روز قبل اینکه۵ معرفی بشه!۲میلیونو۱۰۰گرفتم!الان که ۵ اومده میگم عوضش کنم!نمیدونم چکارکنم!گیج شدم واقعا!یکی منوراهنمایی کنه خواهشا:(

  17. امیر گفت:

    من خی دلم میخواد برم اپل ایفون۵ بگیرم اما خیلی گوشیه گرونیه از وقتی ایران رو تحریم کردن همچی گرون شده ادم نمیتونه توی این کشور زندگی کنه الان عموی من تو امریکا یک ایفون ۴س رو ۳۰۰ دلار گرفته بود اما اینجا یک میلیون و ششصد تومان هست من توی این کشور نمیتونم بمونم الان اپل۵ که تو بازار اومد فکر حتما سه میلیون بدنش نامردا

  18. فرشاد گفت:

    وای وای مردم از خنده چقد اوسکل ریخته اینجا. iphone5 هنوز نیموده بازار یارو میگه من رفتم بریتانیا ۶۰۰۰ دلار خریدم =)) اخه بگو اوسکل اول که هنوز نیومده دوم اصلان اومد باشه قیمتش از ۱۹۹$ واسه ۱۶gig تا ۶۹۹$ برای ۶۴gig رفتی بریتانیا بهت نشستن . راستی همین یارو که ۶۰۰۰ دلار داده ایفون نوشته تو بریتانیا رفتم سر قبر بیلگیتس وایییییییییییی مردم از خنده بیلگیتس امریکای بود نه اینگلیسی قبرشم امریکان. ۱ کی دیگه نوشته من تو دبی گرفتم ۵ میلون وایییییی مردم از خنده

  19. فرشاد گفت:

    یادم اومد راستی ۱ کی دیگه نوشته بود iphone6 بهتر وای که چقد مات اوسکلان ایفون ۵ تازه ۲ ۳ ماخ دیگه میاد بهد این میگه ایفون ۶
    بعد از iphone ,htc,samsong
    سامسونگ سری گلکسی بگیر خوبه

  20. neda گفت:

    man az in gushi bi nahayat khosham miyad va hatman miharam

  21. Qasem گفت:

    علمولوژی: اپل سرانجام شب گذشته از آیفون ۵ رونمایی کرد، نازک ترین و سبک ترین آیفونی که تاکنون دیده ایم، با مشخصاتی کاملاً جدید. صفحه نمایش رتینا ۴ اینچی، پردازنده مخصوص A6 برای عملکرد فوق العاده سریع، تکنولوژی بی سیم فوق سریع – همه این ها در کنار عمر بیشتر باطری. در نرم افزار آیفون ۵ از آی او اس ۶ (iOS6) استفاده شده، پیشرفته ترین سیستم عامل موبایل در جهان با بیش از ۲۰۰ ویژگی جدید از جمله نقشه طراحی شده توسط خود اپل، برنامه های مخصوص فیس بوک، پس بوک اپل (Passbook)، و حتی ویژگی های جدید سیری.
    ((آیفون ۵ زیباترین گجتی است که ما تاکنون ساخته ایم)). این ها گفته های فیلیپ شیلر نایب رییس ارشد بازاریابی جهانی اپل است. ((ما کلی تکنولوژی پیشرفته و خلاقیت را درون یک گجت نازک و سبک جای داده ایم، و فکر می کنیم که مصرف کنندگان عاشق آن شوند.))
    شاید بتوان گفت آیفون ۵ نازک ترین اسمارت فون در جهان در حال حاضر است، بطوریکه بدنه آلومینیومی آن ۱۸ درصد نازک تر و وزن آن ۲۰ درصد سبک تر از آیفون ۴اس است.
    در زیر نگاهی داریم به ویژگی های کلی آیفون ۵:
    صفحه نمایش: صفحه نمایش رتینا ی آیفون ۴ اس به اندازه کافی عالی بود، اما صفحه رتینا ۴ اینچی آیفون ۵ با تعداد پیکسل بیشتر حتی آن را بهتر هم کرده است. با افزایش ارتفاع و بدون ایجاد تغییر در پهنای گوشی، استفاده از آیفون ۵ با یک دست همانند گذشته آسان است، ضمن آنکه می توانید از اپلیکشن های جدیدی که برای بهبود صفحه نمایش اضافه شده، ویدئو اچ دی وایداسکرین، تقویم کامل پنج روزه و وب گردی راحت تر لذت ببرید.

    ارتباطات: آیفون ۵ از استانداردهای وایرلس فوق سریع LTE و DC-HSDPA پشتیبانی می­کند، بنابراین کاربران می توانند سریع تر در اینترنت جستجو و دانلود کرده یا به تماشای فیلم های آنلاین بپردازند. ضمن اینکه اپل از استاندارد وای فای ۸۰۲٫۱۱n دو بانده برای سرعت تا ۱۵۰Mbps هم پشتیبانی می کند که البته این ویژگی بایستی به طور جداگانه خریداری شود.
    پردازنده: اپل یک تراشه کاملاً جدید A6 طراحی کرده تا علاوه بر به حداکثر رساندن عملکرد و کارایی از تمام ویژگی های فوق العاده در آیفون ۵ از جمله صفحه رتینا ۴ اینچی پشتیبانی کند. عملکرد سی پی یو و گرافیک در آیفون ۵ دو برابر شده است، و شما می توانید همه کار از جمله اجرای اپلیکیشن ها، بارگذاری صفحات وب و دانلود فایل های ایمیل را به سرعت تمام انجام دهید.

    دوربین: می توان گفت دوربین ۸ مگاپیکسلی iSight محبوب ترین در جهان است و در آیفون ۵ این دوربین بهتر هم شده است. دوربین جدید کاملا از نو طراحی شده و عملکرد آن مطلوب تر است، و با تمام این اوصاف حتی ۲۵ درصد هم کوچک تر از دوربین آیفون ۴ اس است. دوربین جدید iSight در آیفون ۵ دارای کاور لنز کریستال یاقوت است که نازک تر و با دوام تر از شیشه استاندارد بوده و قابلیت ارائه تصاویری بسیار شفاف را دارد. ویژگی جدید پانوراما به شما اجازه می دهد با تنها حرکت  دادن دوربین  در یک منظره تصاویر پانورامایی با کیفیت ۲۸ مگاپیکسل بگیرید که همه را انگشت به دهان کند. ویژگی های جدید دیگری نیز به دوربین اضافه شده که از جمله آنها می توان به پایدارسازی بهبود داده شده، قابلیت تشخیص همزمان ۱۰ چهره در یک تصویر و امکان گرفتن عکس های ثابت در حین فیلمبرداری اشاره کرد. دوربین جلویی اچ دی فیس تایم تماس های تصویری را بسیار واضح ساخته و همچنین می تواند برای ضبط ویدئو های اچ دی ۷۲۰p مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با استفاده از iCloud می توانید عکس های خود را با دوستان و خانواده تان به اشتراک بگذارید.

    کانکتور: آیفون ۵ دارای کانکتور جدیدی با نام تجاری Lightning است که کوچک تر، هوشمند تر و با دوام تر از کانکتور قبلی است. کانکتور تمام دیجتال لایتنینگ دارای یک اینترفیس تطبیقی است که فقط از سیگنال هایی استفاده می کند که هر اکسسوری یا لوازم جانبی نیاز دارد.

    سیستم عامل: در ساخت نرم افزار آیفون ۵ از آی او اس ۶ استفاده شده، پیشرفته ترین سیستم عامل تلفن همراه در جهان با بیش از ۲۰۰ ویژگی جدید. نقشه های جدید طراحی شده توسط اپل،  برنامه های مکمل فیس بوک برای تماس ها و  تقویم یا قابلیت ارسال مستقیم از مرکز اطلاعیه ها، پس بوک، سیری با ویژگی های جدید شامل پشتیبانی از زبان های بیشتر، دسترسی آسان به نتایج مسابقات ورزشی، فهرست فیلم های سینمایی و رستوران ها و … از جمله این موارد هستند.

    باطری: با وجود اضافه شدن ویژگی های جدیدی از جمله صفحه نمایش بزرگتر، پردازنده جدید و ارتباط بیسیم ۴جی LTE، عمر باطری در آیفون ۵ هم بهبود پیدا کرده است. خود اپل می گوید که باطری آیفون ۵ قدرتمند از آیفون ۴ اس است.
    در حالیکه دوام باطری در حالت استندبای در آیفون ۴ اس ۲۰۰ ساعت بود، این عدد در آیفون ۵ به ۲۲۵ ساعت افزایش پیدا کرده است. باطری گوشی برای ۴۰ ساعت گوش دادن به موزیک و ۱۰ ساعت تماشای ویدئو کفایت می کند.
    قیمت و تاریخ عرضه
    آیفون ۵ در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می شود و در ایالات متحده (البته به صورت قراردادی) با قیمت ۱۹۹ دلار برای مدل ۱۶ گیگابایت، ۲۹۹ دلار برای مدل ۳۲ گیگابایت و ۳۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایت به فروش می رسد. این گوشی از روز جمعه ۲۱ سپتامبر در کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، هونگ کونگ، ژاپن، سنگاپور و بریتانیا به فروش خواهد رسید و مصرف کنندگان می توانند از همین جمعه سفارش خرید آن را بدهند.

  22. امیر گفت:

    من احمق یک و پونصد واسه htc one x دادم اگه میدونستم اپل همچین گوشی میده این اشتباهو نمیکردم و اپل میخریدم به کسایی هم که میخوان گوشی بخرن پیشنهاد میکنم اپل بخرن

  23. hosein گفت:

    بهتره من از این بحث برم بیرون بدرد ما که با یازده دوصفر حال میکنیم نمیخوره

  24. bubo گفت:

    سلام
    شاید این هایی که میگم به بعضی ها بر بخوره ولی خوب هر کس خوب فکر نکنه باید مراقب اینها هم باشه.
    کجا آیفن تبلت میشه، کجا دوربینش با یه لنز ۳D فیلم برداری میکنه؟ مگه میشه، خوبه کلمون تو این کارهاست وگرنه … . دوربینش حتی تفاوت مگل پیکسی هم نکرده. کجا کیبرد مجازی داره.
    بذارید بگم، این چیزایی که قبل از ورود محصولات آپل میبینید وبراتون شگفت انگیزه تو مباحث حرفه ای بهشون میگن: کانسپت، آپل عادت داره به مسابقاتی که بین مردم میذاره و میگه یه طرحی از آپل جدید بزنید، اونهایی که میبینید بهشون میگن کانسپت و همشون با کلک های ویدویی انجام میشه.
    اونقدر هم آپل رو گنده نکنی، آپل دیگه اون آپل قبلی نیست، حرفی خاصی برای گفتن نداره.
    نز نطر کابری سیستم عامل هم به انروید نمیرسه، فقط همین بس که یه صفحه اصلی فقط داره ، همین. فقط لازمه توی u tube کلمه VS رو برای گوشی های این دو سیستم عامل سرچ کنید مخصوصا سامسونگ تا ببینید چقدر ساده ست.
    کسی که پیشرفت نکنه همین میشه.
    اگه این سارژ بیسیم S 3 رو اپل داشت جهان میترکید همه میگفتن ااااا ولی حالا که سامسونگ داره …
    خداحافظ آفون

  25. امیر محمد گفت:

    خداییش رو دستش حالا حالاها گوشی بلند نمیشه!
    ولی بر و بکس خودشونو اذیت نکنن!!!
    آیفون ۵ نانو سیم کارت میخوره نه میکرو سیم کارت!

  26. بهنام گفت:

    اقا جون قیمتش عالی
    هرچی باشه قیمتش مثل گالگسی ۳ نیست ارزونتره
    شایدم از گالگسی۳ بهتر باشه

  27. kambiz گفت:

    عشق است ایفون – من الان ۴s دارم میخام ۵ بگیرم-

  28. 15Aida گفت:

    واقعا نمی دونم چی بگم ایفن ۵ همین چند روز پیش معرفی شد چجوری رفته بریتانیا شش میلیون خریده دوستای گلم حالتون خوبه!!!؟؟؟؟
    منم راسیتش نمیدونم ارزش داره ایفن ۵بخرم یا نه
    ولی کلا محصولات اپل خیلی خوبه من ایپد ٣ دارم و واقعا هم ارزش راضیم

  29. محسن گفت:

    سلام یکی به من بگه پولش به پول خودمان چقدر می شود

  30. Mojo گفت:

    بهترین گوشی اپل iPhone 4البته به نظر من

  31. امین گفت:

    شما ملت ایران چرا اینقدر بدون تفکر نظر می دید ….
    من تمام نظرات را خواندم …
    چه دلایل بی خوردی برای خرید آیفون ۵ آوردید!
    کیبورد مجازی داری= اقا نداره رو خودت فشار نیار
    خیلی باحال است= اصلا باحال نیست
    چه چیزی بهتر از بقیه تلفن ها: مارک اپل است
    اینقدر با اسم جلو نرید از عقلتون استفاده کنید. برید آیفون ۵ را با گالکسی اس ۳ مقایسه کنید خواهید دید کدام بهتره.
    اینقدر نگید ای او اس …ای او اس همین ۱ ماه پیش هکرها داغونش کردن ۱۰۰۰تار حفره پیدا کردند.
    اعتبار اندروید بالاتر است.
    تازه سیم کارت هم نانو است تو ایران جواب نمیده باید صبر کنیم ببینم کی شکرت های اینرانی سیم کارت نانو بدن بیرون.
    جیلبریک هم که نشده نمیشه برنامه روش ریخت.
    فارسی هم فعلا نداره
    ۲٫۷۰۰٫۰۰۰ هم باید بابت پول بدی …به درد هیچ نمی خوره.
    اگر گوشی می خواهید خریداری کنید برید سامسونگ گالکسی اس ۳ یا ۲ یا اچ تی سی وان اکس و که حداقل بتوانی روت کنی از تمام امکاناتشون استفاده کنید.
    از ما گفتن از شما نشنیدن حالا برید خدا تومان پول بدید بابات هیچ و پوچ

  32. بابک گفت:

    اشتباه نکنین بچه ها اپل از همه گوشیهای جهان بهتره همن شنیدم اپل میخاد موبایلی درست کنه که از آیفون ۵ هم بهتر باشه با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی من فقط اینو میدونم که با این گوشی میشه طلا از زیر زمین پیدا کرد هم استخوان آدم دید که شکسته یا چیزی شده من خودم آیفون ۵ دارم مال منم استخوان آدم رو نشون میده به نظرم زیاد هم کیفیت نداره گوشیمو ۳ملیونو ۲۰۰هزارتومان تو سال ۱۳۸۹ خریدم الان از قیمت جدیدش خبر ندارم

  33. mohamadreza گفت:

    daghighan man ba amin movafegham heyfe pole badesham appel 6 nadari ke bala bacheha nazare chert dadan man 4s daram galaxy note daram 4s vase kelasesh migiram dastam ama az karay note estefade mikonam marekast galaxy binazire

  34. 0011 گفت:

    چقدر ارزووووووووووووووووووون

  35. امیرحسین گفت:

    سلام دوستان من ۱۳سالمه ولی درباره ی اپل خیلی چیزها می دونم شنیدید که می گن اپل توی ایران به درد نمی خوره ولی توی تمام دنیا هم به درد می خوره ودر بعضی سایت ها شایعه شده که اپل کپی کرده یا محصولاتش به درد نمی خوره اما اصلااینطورنیست من هم الان اپد سه دارم وخیلی هم راضیم والان هم دارم واسه یافون فایو پول جمع می کنم

  36. اژدر گفت:

    من n73دارم دوسش دارم .با iphone5هم عوضش نمیکنم.تازه iphone5خیلی ارزون تر از n73است

  37. محمد گفت:

    من arc s دارم که ازشم راضی هستم عالی!تمام امکانات اندروید یکی هست فقط کیفیت تصویرش متفاوت هستش!!گوشی اپل۵ عالیه من باش کار کردم قیمتشم خیلی خوبه!!تا چند روز دیگه هم مال خودم از امریکا میاد!

  38. رضا گفت:

    سلام
    اپل ساخت کدوم کشوره؟

  39. admin گفت:

    در چین تحت نظارت شرکت اصلی اپل که در آکریکا قرار دارد تولید و سر هم بندی می شود …

  40. Mohsen گفت:

    Fogholadast

  41. U.F.O گفت:

    سلام به همه ی دوستان.
    من هم اطلاعات آیفون۵ را خوندم هم گلکسی اس۳ را هر دوشون خوبن ولی الان موندم کدومش را بخرم یه نفر می تونه من را به صورت منطقی هم از نظر قیمت هم امکانات راهنمایی کنه.

  42. ali 2mh گفت:

    خیلی گوشیه بدیه پر از ایراد!!!!!!!

  43. عبدالله گفت:

    من ایفون ۳و۴داشتم ولی ایفون ۵ نداشتم ولی اینو بدونید برنامه هاشون خیلی گرونن به یه قفل شکن ۵۰ تمن می گیرن

  44. علیرضا گفت:

    کی میره این همه راه را .فقط ۱۱۰۰

  45. sara گفت:

    man appell5 kharidam az landan safhe majazi dare kyborde majazi ham dare ghimatwsh be iran 5500000

  46. غضنفر گفت:

    سلام غضنفر هستم هنوز به دنیا نیومده از پاریس کوچولو
    در حال حاضر X1 دارم ازش راضیم موتورش اپله میفروشمش میخوام با پولش دوتا اپل ۵ بگیرم گوشی خوبی نیست ولی برای شادی روح استیو جابز میخرمش روحش شاد یادش گرامی باد

  47. سلام من که این همه گوشی خریدوفروش کردم سامسونگ ازهمه بهتره صبا جون ایمیل بزن منتظرمluluashpaz@yahoo.com