اخبار گوشی ها

کمپانی HTC بهترین گوشی گوگل آندروید خود را در قالب Nexus One معرفی کرد. این شرکت ادعا می‌کند که این گوشی رقیبی جدی برای Apple iPhone در بازار خواهد بود. این گوشی هوشمندترین، سریع‌ترین و شیک‌ترین گوشی با سیستم عامل آندروید گوگل می‌باشد و پس از HTC HD2 نخستین گوشی با پردازنده‌ی ۱GH می‌باشد. که در ادامه بیشتر به معرفی آن می‌پردازیم.

سبک‌تر و باریک‌تر
با نگاهی کوتاه به ظاهر Nexus one متوجه بسیاری از خصوصیات آن خواهیم شد. نخست متوجه شباهت زیاد آن به Apple iPhone می‌شویم. این گوشی از نظر قطر باریک‌تر از Apple iPhone می‌باشد که ۱۲٫۳mm قطر دارد. ابعاد این گوشی ۱۱۹ x 59.8 x 11.5 mm می‌باشد و به عنوان یک گوشی با نمایشگر لمسی هیچ صفحه کلید فیزیکی بر روی آن مشاهده نمی‌کنید. از نظر وزن نیز ۵ گرم از iPhone سبک‌تر است. وزن Nexus one در حدود ۱۳۰ گرم است و به‌راحتی در جیب شما جای می‌گیرد و حمل و نقل آن را بسیار آسان و راحت می‌سازد. جنس بدنه‌ی Nexus One از تفلون است (بدنه با Teflon™ اندود شده) شما در هنگام خریدن گوشی در جعبه‌ی آن وسایل و متعلقات بسیار خوبی چون هدست با میکروفون، شارژر USB، باتری و یک کارت حافظه‌ی MicroSD با ظرفیت ۴ گیگابایت خواهید یافت.

نمایشگر لمسی فوق‌العاده Nexus One
نمایشگر Nexus one بسیار جذاب می‌باشد. در قسمت پایین نمایشگر شما می‌توانید شاهد چهار دکمه‌ی عملکردی لمسی باشید. این دکمه‌ها وظایفی چون Search، Home، Menu و Back را بر عهده دارند. در زیر آن‌ها نیز یک گویچه‌ی هدایتگر برای حرکت سریع‌تر و ساده‌تر بین منوها وجود دارد. کنترل‌های صدا نیز در جایگاه خوبی و بر روی گوشی قرار گرفته‌اند، بنابراین شما در هنگام نیاز و گوش دادن به موسیقی یا تماشای ویدیو به راحتی می‌توانید صدا را کم یا زیاد کنید. فوق‌العاده‌ترین قسمت این گوشی نمایشگر ۳٫۷ اینچی لمسی آن می‌باشد. این نمایشگر AMOLED توانایی نمایش تصویر با رزولوشن ۸۰۰ × ۸۰۰ پیکسل را دارا می‌باشد که بسیار بالاتر از رزولوشن Apple iPhone با دقت ۴۸۰X320 پیکسل می‌باشد. این نمایشگر لمسی با عملکردهای بسیار خوب دیگری چون کنترل های فوق حساس به لمس، سنسور شتاب سنج و سنسور Proximity برای خاموش کردن خودکار نمایشگر همراه می‌باشد. در کل کار کردن با صفحه‌ی لمسی آن بسیار لذت بخش می‌باشد و یکی از بهترین ها در بازار گوشی های تلفن همراه است.

پردازنده‌ی قدرتمند بر روی Nexus One
در قلب این گوشی یک پردازنده‌ی QSD8250 1 GHzقرار دارد و به خوبی از پس اجرای بسیاری از برنامه های کاربردی چون استفاده از برنامه های گرافیکی ۳D بر می آید. در گوشی های پیشین آندروید همواره شکایت از سرعت عملکرد پایین وجود داشته و گاهی اوقات کاربر مجبور می شده تا بعضی از برنامه های اصلی را از روی آن پاک کند.

عمر باتری
در Nexus one کمی محدودیت در شارژدهی باتری مشاهده می شود. حتی موقعی که آن را با استانداردهای iPhone مقایسه می کنیم می بینیم که در سطح پایین تری قرار می گیرد. اگر در حال انجام بازی کمی سنگین با حداکثر روشنایی تصویر و شارژ کامل باتری باشید، فقط یک ساعت و نیم می‌توانید به انجام بازی به صورت متوالی ادامه بدهید. بنابراین برای افزایش عمر باتری باید تغییراتی در نرم‌افزار و سخت افزار آن انجام بدهید. در اصل Nexus One باید توانایی شارژدهی به مدت ۲۵۰ ساعت در حالت انتظار، ۷ ساعت زمان مکالمه، ۷ ساعت پخش ویدیو، ۲۰ ساعت پخش موسیقی و ۵ ساعت استفاده از اینترنت به صورت ۳G را داشته باشد. این گوشی مجهز به یک باتری لیتیوم-یونی ۱۴۰۰mAh می‌باشد که ظرفیت خوبی را ارایه می کند. ولی اگر به دنبال بازی کردن به مدت طولانی هستید بهتر است همواره شارژر را به همراه خود داشته باشید.

نرم‌افزارهای نصب شده‌ی همراه
بر روی Nexus One نرم‌افزارهای بسیار کارآمد و خوبی نصب شده اند که به بررسی آن ها می پردازیم.
نرم‌افزار جامع Voice گوگل یکی از بهترین ها در نوع خود می‌باشد. در واقع با کمک این نرم‌افزار در هر زمینه ای که نیاز به نوشتن text باشد شما می‌توانید با استفاده از صدای خود این کار را انجام بدهید. تنها کاری که نیاز است انجام بدهید صحبت کردن درون میکروفون است تا تمام صحبت های شما به صورت نوشته دربیایند. هیچ نویزی در صحبت کردن شما تاثیر گذار نمی‌باشد و دقت این نرم‌افزار چیزی در حدود ۹۰% است. اگر شما در اتومبیل در حال حرکت باشید دقت تا ۷۰% کاهش می یابد. این امکان صرفه جویی بسیاری را در زمان برای شما به ارمغان می آورد. بعلاوه ی اینکه می‌توانید خطاهای جزئی را با دست برطرف سازید.
Nexus One با بهره گیری از برنامه ی Live wallpaper بسیار زیبا و جذاب شده است. سرگرمی جالبی است که شما می‌توانید تنظیمات مختلفی را بر روی تصویر پس‌زمینه‌ی خود انجام دهید. مانند حالت water که شما به محض لمس کردن هر نقطه از صفحه به مرکزیت آن نقطه همانند امواج آب حالت موجی بوجود می آید. در حالت Grass گوشه ها به صورت چمن در می آیند یا Polar clock و Magic smoke که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند.
این گوشی توانایی این را دارد که روزنامه های هر روز صبح را بر روی نمایشگر خود به شما نشان دهد. در قسمت پایین Home screen شما می‌توانید بخشی را پیدا کنید که سرتیترهای امروز را بعلاوه ی وضعیت آب و هوا نشان می دهند. با کلیک کردن بر روی آن ها می‌توانید به مشروح اخبار نیز دسترسی پیدا کنید.

دوربین
دوربین نصب شده بر روی Nexus One با دیگر ویژگی های منحصر بفرد آن کاملا سازگار می‌باشد. این گوشی دارای یک دوربین ۵ مگاپیکسلی به همراه ۲X زوم دیجیتال و فلاش LED می‌باشد. اندازه ی عکس های گرفته شده ۱۹۲۰ × ۲۵۶۰ پیکسل است. گیرنده ی A-GPS موجود بر روی این گوشی تمام اطلاعات موقعیت مکانی و زمانی محل عکس گرفته شده را به طور دقیق به همراه عکس ثبت می کند. ضبط ویدیو با کیفیت HD در ابعاد ۷۲۰×۴۸۰ پیکسل و ۲۰ فریم برثانیه انجام می گیرد.

حافظه و پخش کننده‌ی موسیقی
حافظه نیز از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است. این گوشی از ۵۱۲ مگابایت حافظه ی RAM و ۵۱۲ مگابایت حافظه ی ROM بهره می برد که تقریبا ظرفیت نامحدودی را برای ذخیره سازی پیامک ها و تماس ها می دهد. با اینکه به همراه آن یک کارت حافظه ی ۴ گیگابایتی موجود می‌باشد ولی قابلیت این را دارد که بتوان حافظه ی آن را تا ۳۲ گیگابایت افزایش داد. این گوشی از کارت های حافظه ی microSD™ پشتیبانی می کند. بنابراین مشکلی برای ذخیره سازی فایل های صوتی و تصویری خود نخواهید داشت. پخش کننده‌ی موسیقی داخلی آن می‌تواند از فایل هایی با فرمت های MP3, eAAC+ و WAV پشتیبانی کند. پخش کننده‌ی ویدیو از فرمت های MP4, H.263 و H.264. پشتیبانی می کند.

نقاط قوت:
• دوربین ۵ مگاپیکسلی به همراه فوکوس خودکار، فلاش LED و Geo Tagging
• نمایشگر لمسی WXVGA AMOLED 3.7 اینچی ۱۶ میلیون رنگ با کیفیت بسیار عالی و دقت ۴۸۰X800 پیکسل
• گیرنده ی GPS به همراه Google maps و قطب نمای دیجیتال
• بدنه ی اندود شده با Teflon™
• نرم‌افزار های کاربردی کارآمد نظیر نویسنده ی متن به کمک صدای کاربر
• دارای سنسور شتاب سنج خودکار و سنسور Proximity
• مجهز به پردازنده‌ی ۱ گیگاهرتزی Qualcomm™
• سیستم عامل Androide 2.0
• دارای ۵۱۲ مگابایت RAM، ۵۱۲ مگابایت ROM و حافظه ی همراه ۴GB و قابلیت ارتقاء تا ۳۲ گیگابایت
• مجهز به فن‌آوری‌هایWLAN WiFi®, HSUPA, 3G HSDPA, Micro USB & Bluetooth® with A2DP Connectivity
• دارای فناوری های EDGE و GPRS

پیش نمایش

طلاعات دانلود

امتیاز کاربران:
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
پسورد تمامی فایل ها در صورت نیاز www.fardamobile.com می باشد
لطفا کمی صبر کنید ...

دیدگاه کاربران

  1. علیرضا گفت:

    یک گوشیه تمام عیار و پر امکاناتی است ولی متاسفانه کلید پاور گوشی من شکسته نزدیک یکسال است که پیدا نمیکنم. بعد از گذشت ۶ ماه از کارکرد گوشی چنین ایرادی را پیدا کرد.

  2. علیرضا گفت:

    یک عدد فلت اچ تی سی مدل Nexus one نیاز دارم لطفا راهنماییم کنید. ممنون علیرضا